Är jag född så vill jag leva



När dagarna känns grå brukar jag tänka på den här texten!



Är jag född, så vill jag leva
    och må väl på bästa vis,
    som en Adam med sin Eva
        uti paradis,
    stekta sparvar uti munnen få,
dricka nektar, sova sött och uppå rosor gå,
    klappa den mitt hjärta tänker på,
sjunga visor, dansa polska, tumla då och då.
    Vid min flaska vill jag somna,
    vid min flicka vakna opp -
    när min hjärna börjar dommna,
        saktar sig mitt lopp.

    Mina dagar då försvinna
    lustigt på vår sorgepark.
    Venus, bliv vår hjärtgudinna,
        Bacchus, strupmonark!
    Snäser någn mig för fylleri,
hut för tunnor tusan, han skall alltid torstig bli!
    Får jag inte Chloris ta uti,
ta mej tunnor tusan, i förtreten supa vi!
    Kom kamrater, låt oss stimma!
    Punch och bishoff upp i skyn,
    till dess döden med sin dimma
        skymmer för vår syn

Kommentarer
Postat av: Karin S

Haha, vad fint Mio, nu blev jag glad!



"klappa den mitt hjärta tänker på"

2009-08-27 @ 13:32:28
Postat av: Mio

2009-08-28 @ 03:51:40
Postat av: Mio

det är du det, min karin!<3

miss you

2009-08-28 @ 03:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0