life is bad in itself



det äckligaste jag vet är tanken på att det bara är DU som kan rädda DIG SJÄLV. när jag var yngre hoppades jag alltid på att nån kunde komma och ta bort det onda, att någon kunde förändra det negativa till något positivt. tyvärr funkar det inte så. man kan vara ett stöd och delaktig i att få någon på bättre tankar men det är fortfarande DU som måste fixa det och DU som ansvara för dig själv. alla val gör mig knappast gladare, webers teori om guds död får mig att förstå saken lite bättre. (i och med sekulariseringen så avmystifieras världen. materia blir materia och det finns inga högre makter att be om hjälp eller hoppas på längre. du är fast med dig själv vare sig du vill eller ej) du är fast i verkligheten och det finns ingenstanns du kan gömma dig.


 


Kommentarer
Postat av: sara!!!!!!!

älsk du

2009-09-07 @ 22:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0