Dårhuset

Imorgon ska vi som sagt åka till Vadstena för att gå på lite museum, ha picknic och försöka ta vara på den sista lediga tiden innan skolan börjar igen. Inte mig emot, skolan ska bli helt ok. Glad att jag inte har kvar den skolångest jag fick inför varje ny termin när jag var yngre. Nu känns det rätt kul iaf. Hursomhelst..Vadstena var det..vi ska besöka det gamla hospitalet som har en utställning om hur mentalsjukvården har utvecklats genom tiderna. Ser mycket fram emot att gå dit. Är väldigt intresserad av nästan alla ämnen som rör förra sekelskiftet, och vem tycker inte om att se alla vidriga metoder som använts på stackars psyksjuka genom åren?



Saxat ur wikipedia:

(...) Under 1700-talet uppfördes Stora dårhuset, där det fanns plats för "tolv usle, svagsinnte och rasande" personer".


Kommentarer
Postat av: sara!!!!!!!

tur man är psyksjuk i nutid:D:|

2009-08-11 @ 18:24:40
Postat av: Mio

haha ja precis!!nu räcker dte med lite droger så häller man sin keft!

2009-08-11 @ 20:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0